• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin


Thursday, August 8, 2013

اعتراض بحرینی‌های مقیم لندن به سفر پادشاه این کشور به انگلیس

Posted by UNITY4IRAN On 6:51 PM No comments

صدها نفر از بحرینی‌های مقیم لندن در اعتراض به سفر پادشاه این کشور به انگلیس در مقابل ساختمان نخست وزیری تجمع کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین؛‌ صدها نفر از بحرینی‌های مقیم لندن در اعتراض به سفر پادشاه این کشور به انگلیس در مقابل ساختمان نخست وزیری این کشور تجمع کردند.  به گزارش این شبکه تعدادی از معترضان قصد حمله به خودروی حامل پادشاه این کشور را داشتند که پلیس لندن از این کار ممانعت به عمل آورد.
پادشاه بحرین حمد بن عیسی آل خلیفه در آستانه اعتصابات سراسری 14 آگوست و طوفان تمرد روز سه شنبه(15 مرداد) سفری غیر منتظره به انگلیس داشته و با دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان ملاقات کرد.  وی در این دیدار به کمک های انگلستان برای سرکوب انقلاب مردمی بحرین اشاره کرده و آن را نمونه همکاری های صمیمانه طرفین دانست.
همزمان با این دیدار بسیاری از فعالان حقوق بشر نسبت به ادامه سرکوب و شکنجه جسمی معترضان توسط نیرو های وابسه به رژیم آل خلیفه ابراز نگرانی کردند. مریم الخواجه، یکی از این فعالان به شبکه هافینگتون پست‌گفت:« رژیم بحرین اقدام به شکنجه جسمی، روحی و آزار و اذیت بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی این کشور می‌کند.»
 پادشاه بحرین هفته‌ گذشته در اقدامی جدید و در راستای جلوگیری از مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی‌ها و اعتصابات سراسری 14 آگوست، قانون ممنوعیت دائم تجمعات و راهپیمایی ها در بحرین وتشدید مجازات راهپیمایان و معترضان را تصویب کرد.
یورش نظامیان آل‌خلیفه به ۱۲۶ منزل مسکونی و بازداشت ۴۲ بحرینی 
جمعیت الوفاق بحرین در گزارشی درباره اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل‌خلیفه اعلام کرد که نظامیان آل خلیفه با حمله به ۱۲۶ منزل مسکونی و ۱۷۸ تظاهرات طی شش روز گذشته، ۴۲ شهروند بحرینی را بازداشت کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "الوفاق"، جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که نظامیان آل خلیفه طی شش روز گذشته 42 نفر از شهروندان بحرینی از جمله دو کودک را بازداشت کردند.
در گزارش الوفاق از سرکوب گری های نظامیان آل خلیفه آمده است که نظامیان بحرینی طی این شش روز به 216 منزل مسکونی در مناطق مختلف بحرین یورش بردند.
بر اساس آمار اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق، در مناطق مختلف طی این شش روز، 178 تظاهرات برگزار شده است و نظامیان در سرکوب این اعتراضات از سلاح و گازهای سمی و خفه کننده استفاده کرده است.
بنا به این گزارش، 18 نفر از معترضان بحرینی بر اثر تیراندازی های نظامیان و اقدامات خشونت آمیز آل خلیفه زخمی شدند.
جمعیت الوفاق گزارش داد که نظامیان آل خلیفه به این 216 منزل مسکونی در مناطق الدراز ، العکر ، بنی جمرة ، کرزکان ، النبیه صالح، مهزة، صدد،النویدرات، دارکلیب، الدیر، القریَّة، سفالة، دمستان، سماهیج، شهرکان، عالی،بوری،الدیه، القریَة، المالکیة، کرباباد،السنابس، البلاد القدیم، مرکوبان،السهلة الشمالیة، مدینة حمد، الجفیر، الخارجیة، الصالحیة، المنامة، جبلة حبشی، رأس رمان، سار، عراد، مقابة، أبو العیش حمله کرده بودند.
بنا به این گزارش، بازداشت 24 معترض بحرینی نیز در مناطق البلاد القدیم، بنی جمرة، الدیر، الدراز، مدینة حمد، سار، دار کلیب، کرزکان، السهلة الشمالیة، عالی، مقابة، صدد، الدیه، مهزة، القریَة، المنامة صورت گرفت.
178 تظاهرات نیز طی شش روز گذشته در مناطق کرانة، بنی جمرة، المقشع، أبوصیبع، الشاخورة، الحجر، سار، باربار، القریّة، مقابة، الدراز، القدم، العکر، النویدرات، المعامیر، سفالة، وادیان، الخارجیة، مهزة، مرکوبان، إسکان سترة الشمالی، بوری، المالکیة، دمستان، شهرکان، کرزکان، صدد، الهملة، دارکلیب، السهلة الجنوبیة، السهلة الشمالیة، أبوقوة، جبلة حبشی، الدیه، جدحفص، سلماباد، إسکان سلماباد، سند، عالی، عذاری، الکورة، توبلی، المصلى، البلاد القدیم، المنامة، النبیه صالح، رأس رمان، النعیم، کرباباد، الجفیر، سماهیج، المحرق، الدیر، عراد برگزار شد.

0 comments:

Post a Comment