• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin


Thursday, August 8, 2013

سازمان ملل: القاعده همچنان یک تهدید جدی بشمار می‌رود

Posted by UNITY4IRAN On 6:52 PM No comments

رادیو فرانسه: کارشناسان سازمان ملل، می گویند که سازمان القاعده همچنان یک تهدید جدی تروریستی بشمار می‌رود و گروه‌های وابسته به آن نیز در جستجوی اهداف و حملات جدید هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در گزارشی که از سوی این کارشناسان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده گفته شده اگرچه ایمن الظواهری- رهبر اصلی القاعده، نتوانسته رهبران این سازمان در پاکستان و شاخه‌های مختلف آن را بهم نزدیک کند اما این سازمان همچنان تهدیدی جدی محسوب می شود.
کارشناسان سازمان ملل، هشدار میدهند که تضعیف توانایی‌های‌های القاعده بدین معنی نیست که تهدید حمله از جانب این سازمان نایده گرفته شود.
به گفته آنان، تبلیغات القاعده روی سایت‌های اینترنتی اشکال پیچیده تری بخود گرفته و حملات اخیر این سازمان در آمریکا و بریتانیا نشان میدهد که که افراد پراکنده و گروه‌های کوچکتر وابسته به القاعده، قادر به حملات تروریستی خشونت بار هستند.
در گزارش کارشناسان سازمان ملل گفته شده که جنگ در سوریه باعث توسعه حضور القاعده و افزایش داوطلبان خارجی در این کشور شده است.
این در حالیست که با ادامه تهدیدهای امنیتی مربوط به حملات تروریستی از سوی سازمان القاعده، شش فرد مظنون به عضویت در این سازمان، امروز پنجشنبه، در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در یمن کشته شدند.
درپی هشدارهای امنیتی نسبت احتمال حملات تروریستی از سوی القاعده، آمریکا و برخی ازکشورهای غربی سفارتخانه‌های خود در یمن و شماری از کشورهای عربی و خاورمیانه را بطور موقت مسدود کرده‌اند.

0 comments:

Post a Comment