• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin


Thursday, August 8, 2013

بسته شدن فرودگاه "ایلات" اسرائیل در نزدیکی سینای مصر/چند خبر دیگر از مصر

Posted by UNITY4IRAN On 6:27 PM No comments

مقامات اسرائیلی از بسته شدن فرودگاه "ایلات" در نزدیکی منطقه سینای مصر تا اطلاع ثانوی خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مسئولان اسرائیلی امروز پنجشنبه اعلام کردند که فرودگاه ایلات در نزدیکی سینا مصر تا اطلاع ثانوی بسته شده است.
در همین حال، روزنامه "یدیعوت آحارانوت" گزارش داد که این فرودگاه به درخواست ارتش اسرائیل بسته شد.
این روزنامه اسرائیلی به جزئیات بیشتری درباره علت بسته شدن فرودگاه ایلات اشاره نکرده است.
اما برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی دلیل بسته شدن این فرودگاه را ناآرامی های سینا در پی عزل مرسی اعلام کردند.
منطقه سینا پس از عزل مرسی تقریبا هر روز شاهد حملات تروریستی بوده است و این حملات ادامه دارد به گونه ای که ارتش مصر طی ماه گذشته تصمیم گرفت تا عملیاتی با عنوان "طوفان صحرا" در این منطقه برای مبارزه با اقدامات تروریستی آغاز کند.
ارتش مصر اعلام کرد که طی یکماه گذشته در شبه جزیره سینا که از زمان عزل مرسی ناآرام شده است، 60 تروریست کشته شده‌اند.
بر اساس این گزارش در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی همچنین ده‌ها تروریست زخمی شدند و این در حالی است که در همین دوره، 30 نفر از نیروهای امنیتی نیز توسط تروریست‌ها به قتل رسیدند.
یک منبع امنیتی مصر نیز گفت که تاکنون 43 نفر از عناصر تکفیری که قصد اجرای برخی عملیات‌های تروریستی در سینا را داشتند، دستگیر شده‌اند.
وی افزود: تعدادی از دستگیرشدگان سعی داشتند همزمان با پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در رابعه العدویه و النهضه، عملیات‌های انفجاری علیه تاسیسات حیاتی در سینا اجرا کنند.
رئیس جمهور مصر ۱۶۴ زندانی را عفو کرد 
رئیس جمهور مصر امروز پنجشنبه به مناسبت عید سعید فطر ۱۶۴ زندانی در زندان طره را عفو کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع، سرلشگر «مصطفی باز» معاون وزیر کشور مصر به اداره زندان‌ها رفت تا زندانیانی که مشمول عفو ریاست جمهوری می‌شوند، تعیین نماید.
بر اساس این گزارش پس از صدور فرمان ریاست جمهوری برای عفو تعدادی از زندانیان، سرلشگر «محمد ابراهیم» وزیر کشور مصر با عفو 164 زندانی موافقت کرد.
بر پایه این گزارش، به مناسبت عید فطر امسال، بخش زندان‌ها کمیته‌هایی در سطح همه زندان‌ها تشکیل و آنها را به بررسی پرونده‌های زندانیان و تعیین افرادی که مشمول عفو ریاست جمهوری می‌شوند، مکلف کرده است و از جمله شروط عفو نیز سپری کردن نصف مدت محکومیت، داشتن رفتار حسنه و پرداخت تعهدات مالی بر اساس احکام صادره است و بر این اساس پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که 164 نفر از زندانیان مشمول این فرمان ریاست جمهوری می‌شوند.
اردوغان از دولت موقت مصر انتقاد کرد 
نخست وزیر ترکیه، روز پنجشنبه، ضمن تأکید بر حمایت کشورش از ملت مصر، همچنین از دولت انتقالی مصر که به گفته وی با کودتا تشکیل شده است، انتقاد کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «المصری الیوم»، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه ساعاتی پیش در اظهاراتی پس از اقامه نماز عید فطر در مسجد «السلیمانیه» در شهر استانبول گفت:« ترکیه به حمایت از ملت مصر و احترام به خواست و اراده آنها ادامه خواهد داد.»
اردوغان که دوست صمیمی «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع مصر است، همچنین از دولت مصر که به گفته وی « کودتا آن را به قدرت رساند» انتقاد و تأکید کرد، ارتش و دولت کنونی مصر رئیس جمهوری را که با رأی پنجاه و دو درصدی مردم مصر انتخاب شده بود، سرنگون کرد.
روابط ترکیه و مصر در پی کودتای نظامی علیه دولت محمد مرسی در تاریخ سوم ژوئیه به تیرگی گرایید. مقامات آنکارا از به رسمیت شناختن دولت انتقالی مصر امتناع و آن را زاییده کودتا و چنگ زدن به دولت منتخب مرسی توصیف می کنند.
نخست وزیر ترکیه همچنین، روز چهارشنبه، در گفت وگویی تلفنی با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا درباره آخرین تحولات مصر و کشور سوریه بویژه پس از یورش شورشیان تندروی سوری به بخشی از خاک ترکیه، گفت وگو کرد.
اردوغان در این خصوص عنوان داشت که وی اوباما را در جریان نگرانی کشورش نسبت به درگیری گروه های تندروی سوری که علیه نظام «بشار اسد» در سوریه می جنگند، قرار داد.
وی افزود: «اوباما نیز از تحولات سوریه بویژه درگیری بین نیروهای حزب اتحاد دمکرات سوریه در مناطق مرزی و عناصر مرتبط با القاعده ابراز نگرانی کرد.»

0 comments:

Post a Comment