• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin


Thursday, August 8, 2013

خانواده آمریکایی ایرانی تبار: با بهبود شرایط زندان، به آزادی او امیدوار هستیم

Posted by UNITY4IRAN On 6:11 PM No comments

رادیو فرانسه: خانوداه امیر حکمتی، آمریکایی ایرانی تبار که در ایران زندانی است، از بهبود شرایط زندان او خبر داده و آن را نشانه امیدوار کننده برای آزادی احتمالی او از زندان خوانده است.
امیر حکمتی، که در ایالت آریزونای آمریکا از پدر و مادری ایرانی بدنیا آمده است، نزدیک به دو سال پیش به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شد.
مقام های قضایی ایران وی را به اعدام محکوم کردند اما این حکم در ماه مارس ٢٠١٢ از سوی دیوان عالی کشور لغو گردید.
خانواده امیر حکمتی، همواره اتهام جاسوسی بر او را رد کرده و گفته است وی هنگام دیدار از مادر بزرگش در ایران بازداشت شده است.
امیر حکمتی بعد از شانزده ماه زندان انفرادی، چندی پیش اجازه یافت با خانواده اش دیدار کند.
بگفته خانواده اش، مسئولان زندان به او اجازه کتاب خواندن و نامه نویسی را داده اند.
سارا- خواهر امیر حکمتی، به خبرگزاری فرانسه گفت با بهبود شرایط زندان، برادرش در وضعیت جسمی و روحی خوبی بسر می‌برد؛ وی اظهار امیدواری کرد که این بهبود شرایط ، نشانه ای از تمایل مقام های ایرانی به آزادی احتمالی برادرش باشد.
خواهر امیر حکمتی، گفت: شنیده است آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی- رئیس جمهور جدید ایران، که به اعتدال‌گرایی در عرصه سیاست خارجی و داخلی ایران تعهد کرده است، ممکن است فرصتی برای آزادی زندانیان باشد.
رئیس جمهور جدید ایران نه تنها هیچ نشانه‌ای در این مورد از خود بروز نداده بلکه به تقاضاهای اصلاح طلبان در داخل ایران برای آزادی رهبران جنبش سبز- مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، نیز پاسخ مثبت ارائه نکرده است.
این در حالیست که به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله خامنه ای- رهبر جمهوری اسلامی، امروز بمناسبت عید فطر با عفو تخفیف مجازات شماری از محکومان محاکم عمومی، انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران موافقت کرد.

0 comments:

Post a Comment