• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin


Thursday, August 8, 2013

آخرین پیگیری‌ها درباره دیپلمات ربوده‌شده ایرانی

Posted by UNITY4IRAN On 12:35 PM No comments

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: منتظر صدور ویزا برای هئیت ایرانی از سوی دولت یمن هستیم.
سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در مورد آخرین اخبار از وضعیت کارمند ربوده شده سفارت ایران در صنعا گفت: تلاش‌های ما برای آزادی دیپلمات ربوده شده در یمن ادامه دارد و با مقامات این کشور از نزدیک در تماس هستیم و همان‌طور که اعلام شد، کاردار یمن برای دومین بار به وزارت امور خارجه احضار شد.
وی تصریح کرد: ما درخواست ویزا برای اعزام هیئت ایرانی به یمن کرده‌ و منتظر صدور آن از سوی دولت یمن هستیم و طی روزهای آینده این هئیت به‌منظور پیگیری از وضعیت دیپلمات ربوده شده کشورمان به یمن اعزام خواهند شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همان‌طور که قبلاً اعلام کردیم دولت یمن مسئول حفظ جان و امنیت دیپلمات کشورمان است و امیدواریم تلاش‌های ما به نتیجه برسد. 
سفارت ایران در مالزی پیگیر بازداشت اتباع ایرانی
عراقچی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر بازداشت یک ایرانی در مالزی با ادعای تهیه مدارک جعلی برای بمب‌گذاران انفجارهای تایلند ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی پیگیری بازداشت این فرد ایرانی به‌همراه همسرش است و ما با مقامات مالزی در حال رایزنی در این موضوع هستیم تا جزئیات آن مشخص شود.
تا زمان انتقال دولت به‌صورت کامل باید برای مذاکرات با 1+5 صبر کرد
وی در پاسخ به سؤالی در مورد درخواست کارترین اشتون مبنی‌بر از سرگیری مذاکرات با ایران خاطرنشان کرد: تا زمانی که انتقال دولت به‌صورت کامل انجام نشده است و مسئولین جدید بر سر حوزه کاری خود مستقر نشوند، نمی‌توان در این مورد صحبت کرد.
آرزوی موفقیت برای همه خبرنگاران
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت: من به همه خبرنگاران روز خبرنگار را تبریک گفته برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.
بیانیه مشترک درخصوص سفر رسمی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران 
در پایان سفر رسمی ۲ روزه معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از ایران، وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بیانیه‌ای مشترک در این زمینه صادر کردند.
به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در پایان سفر رسمی دو روزه لاپو پیستللی، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران (پانزدهم لغایت شانزدهم مرداد 1392) بیانیه مشترکی از سوی وزارتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا صادر شد.
بر اساس این بیانیه هیات ایتالیایی به میزبانی علی اصغر خاجی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ، ضمن دیدار و گفتگو با برخی از مقامات جمهوری اسلامی، پیام تبریک لتا، نخست وزیر ایتالیا، به مناسبت انتخاب و شروع به کار دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران را تسلیم نمود.
در این بیانیه‌ آمده است: هیات ایتالیایی در جریان این سفر علاوه بر مذاکرات با همتای خود، صالحی وزیر امورخارجه، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، بروجردی رئیس محترم کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ظریف و عراقچی معاون محترم آسیا و اقیانوسیه نیز ملاقات کرد.
در خلال دیدارهای مذکور پیرامون ابعاد مختلف روابط دو جانبه از جمله مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین مسایل منطقه‌ای شامل تحولات افغانستان، عراق، سوریه و خاورمیانه بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
براساس این بیانیه مشترک معاونین وزارت امور خارجه در پایان این سفر ضمن تاکید بر مفید بودن گفتگوهای فی ما بین و ابراز خرسندی از نتایج مذاکرات انجام شده، توافق نمودند که در چارچوب توافقات قبلی مشورتهای سیاسی دو کشور ادامه یابد.

0 comments:

Post a Comment